@techreport{oai:mie-u.repo.nii.ac.jp:00010114, author = {高瀬, 治彦 and TAKASE, Haruhiko and 鶴岡, 信治 and TSURUOKA, Shinji and 川中, 普晴 and KAWANAKA, Hiroharu}, month = {May}, note = {application/pdf, 本研究では,小テストにより講師が即時に学生の理解状況を把握できるように支援するシステムの構築をめざした.具体的には,記述式の小テストを対象として,その解答群を,キーワード・キーワード周辺・全文の順に徐々に閲覧範囲を広げることで多量の解答を一度に目にすることなく,主要な解答を把握できるようなシステムを構築した.このために,解答群からのキーワード自動抽出技術の確立・タブレット端末を前提とした解答群閲覧インターフェイスの検討を行った., We aim to develop an e-learning system that supports teachers to grasp students' understandings. We develop a system that supports descriptive type quizzes. It gradually provides answers for teachers. It provides answers in order of keywords, phrases, and whole text. To develop the system, we proposed an automatic keyword extraction method, and discussed interfaces to browse answers., 2011年度~2013年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書, 23501106}, title = {講義中に行う演習を支援するシステムの開発}, year = {2014} }