@techreport{oai:mie-u.repo.nii.ac.jp:00007406, author = {松浦, 均 and MATSUURA, Hitoshi and 南, 学 and MINAMI, Manabu and 小池, はるか and KOIKE, Haruka}, month = {May}, note = {application/pdf, 本研究は,教師がさまざまな場面で児童生徒を援助し支援していくことにおいて,その「適切さ」について検討したものである。そもそも援助の行動の適切さについては,その行動により被援助者側にどのような帰結がもたらされたのか,また被援助者側の意識や評価が重要な観点となる。援助を求める児童生徒がどのように具体的なリクエストをしていくのか,また教師がどのようにそれをくみとっていくのか,改めてこれらの課題が明らかになった。, The present study, we investigated when the teachers to assist the students about ""appropriateness"". About the appropriateness of the helping behavior, whether it was brought to the side which has consequences such as action by the recipient of support is important. It is also important further evaluation of the helping or support from the recipient side. Whether to accept it how the teacher also, whether to a specific request to which students seek help, these issues became clear., 平成21~23年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書, 21530654}, title = {教師における児童生徒への援助行動の「適切さ」に関する研究}, year = {2012} }