@techreport{oai:mie-u.repo.nii.ac.jp:00008060, author = {中野, 正孝 and NAKANO, Masataka and 中村, 洋一 and NAKAMURA, Yoichi and 西出, りつ子 and 本多, 正幸 and HONDA, Masayuki and 橋本, 明浩 and HASHIMOTO, Akihiro}, month = {May}, note = {application/pdf, 本研究の目的は、わが国の看護系大学及び大学院における統計学教育の現状と課題を、Webによる調査、教員や大学院生を対象とした聞き取り調査などによって明らかにするとともに、看護系大学院生が統計的手法を用いた論文を作成するために必要な、統計学教育方法のあり方や枠組みを見直すことである。これらの研究結果に基づき、看護系大学院生のための統計学学習プログラム及び学習支援システムについてのモデルプランを提案した。, This study investigates the current situation and clarifies problems relating to statistics education in nursing schools and nursing graduate programs in Japan. Web surveys and interviews of teachers and students involved in such courses were carried out in order to provide a basis for reassessing guidelines and developing the framework for a statistics education program optimized for graduate nursing students writing academic papers using statistical techniques. Based on these findings, a model statistical learning program and support system was developed for graduate nursing students., 2011年度~2013年度科学研究費補助金(挑戦的萌芽研究)研究成果報告書, 23660004}, title = {看護系大学院生の論文作成のための統計学教育方法及び支援システムの検討}, year = {2014} }