ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
  4. 68 (2017)

「望ましい職業観・勤労観」と「社会への開かれ」の連続と非連続 ―新教育運動が示唆するもの―

http://hdl.handle.net/10076/00016855
http://hdl.handle.net/10076/00016855
dac796b8-889f-41ec-a7c6-6f9b8df5994b
名前 / ファイル ライセンス アクション
20C18003.pdf 20C18003 (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-24
タイトル
タイトル 「望ましい職業観・勤労観」と「社会への開かれ」の連続と非連続 ―新教育運動が示唆するもの―
言語 ja
タイトル
タイトル Integrating "Openness toward Society" with "Desirable Attitude toward Work and Occupation" ―Lessons from Early 20th Century New Education―
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤, 敏子

× 伊藤, 敏子

ja 伊藤, 敏子

ja-Kana イトウ, トシコ

en ITO, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Educational policy often - especially in times of change - stresses the need for "openness toward society" so that the rising generation may adapt to changed circumstances. According to Japan's latest Central Education Council report (2016), teaching guidelines in 2020 should aim for a "curriculum that is open toward society". The teaching of "openness toward society" is also central to career education in its aim to cultivate a "desirable attitude toward work and occupation", which the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology has been promoting since 2004. It is no coincidence that many proponents of the New Education movement in the early twentieth century - a time of great change - considered "openness toward society" indispensable to the cultivation of a "desirable attitude toward work and occupation". This article examines the outcome of this effort to integrate the two concepts in New Education - specifically in German activity school (Arbeitsschulen) - which set a precedent that strongly resonates with contemporary policy. The comparison of the results obtained by two separate German activity schools suggests that success or failure correlate with thet reatment of activities either as a matter of everyday routine or as a matter of annual events.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
en : BULLETIN OF THE FACULTY OF EDUCATION MIE UNIVERSITY. Natural Science,Humanities,Social Science,Education,Educational Practice

巻 68, p. 187-196, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-2419
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学教育学部
出版者(ヨミ)
値 ミエダイガクキョウイクガクブ
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:47:35.909329
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3