WEKO3
アイテム
性教育におけるコミュニケーションのルールとモラルに関する国際比較研究
http://hdl.handle.net/10076/00018868
http://hdl.handle.net/10076/000188685a636925-fd9a-4e74-a2c7-102529997c3d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-01-21 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 性教育におけるコミュニケーションのルールとモラルに関する国際比較研究 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | An International Comparative Survey on Rules and Morals of Communication in Sexuality Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | sexuality | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 性教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コミュニケーション | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ルール | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | モラル | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ニュージーランド | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 快楽追求 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||||||||
資源タイプ | research report | |||||||||||
著者 |
佐藤, 年明
× 佐藤, 年明
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 教室での性の学習において学習者のprivacyに触れる事柄を学ぶためのコミュニケーションのルールは確立できるのか、人間関係のモラルの面からどう評価・判断したらよいのか。この課題について授業観察・分析と実践者との対話によって探求しようとしたが、スウェーデンでは不調に終わった。ニュージーランドでは、Pakuranga College(高校)で10学年の性教育の授業を参観することができたがそれが唯一の観察機会であった。 そこで日本の性教育実践記録の分析を基礎にして、教室における性に関するコミュニケーションの中でももっとも難しいと思われる「快楽追求」について検討し、成果をまとめた。 |
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Is it possible to establish some rules on classroom lessons where participants must touch the privacy of learners? Or how can we evaluate such activities from the view point of morals of human relationship? I intended to explore these issues through observing school lessons on sexuality both in Sweden And New Zealand, but in fact I could attend only one lesson in NZ. So I turned to examine educational records of sexuality education in Japan and tried to find out how we can treat 'pleasure' of sexual behavior at classroom lesson. |
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 2014年度~2017年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書 | |||||||||||
書誌情報 |
発行日 2018-05-30 |
|||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 三重大学 | |||||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||||||
ミエダイガク | ||||||||||||
科研費番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 26381263 | |||||||||||
資源タイプ(三重大) | ||||||||||||
Kaken / 科研費報告書 |