ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 40 大学院工学研究科・工学部
  2. 40K 科研費報告書
  3. 2019年度

建築3次元モデル化に関する問題発見解決型学習方法の開発と整備

http://hdl.handle.net/10076/00019534
http://hdl.handle.net/10076/00019534
b10d16a0-9929-408d-b93d-390d124e53c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
2020RP0074.pdf 2020RP0074 (121.0 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2020-11-16
タイトル
タイトル 建築3次元モデル化に関する問題発見解決型学習方法の開発と整備
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Problem Based Learning Process for Building Information Modeling
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ファシリティマネジメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 BIM
キーワード
主題Scheme Other
主題 建築計画
キーワード
主題Scheme Other
主題 EBD
キーワード
主題Scheme Other
主題 PBL
キーワード
主題Scheme Other
主題 問題発見解決型授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 ラーニングコモンズ
キーワード
主題Scheme Other
主題 こども病院
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者 加藤, 彰一

× 加藤, 彰一

ja 加藤, 彰一

ja-Kana カトウ, アキカズ

en Kato, Akikazu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 BIMは、3次元モデルをコンピュータ上で実際の建物のように組み立てながら設計する手法であり、包括的な計画・設計プロセスを可能とするため、建築の設計・施工・管理に多面的で多大な革新をもたらしている。本研究では、大学におけるBIMに関する教育法の開発を目的として、学部1・2年では、授業方法としてPBL問題発見解決型学習を活用して、BIMの概念や利用実態などを学習し、学部3・4年では、課題設計でBIM活用に適した課題を設定して学生に具体的な利用を促した。以上の研究成果は、米国環境デザイン学会edraという国際学会でフルペーパーが採択されており、一連の段階構成を踏んだ教育方法が最適であると結論する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 BIM: Building Information Modeling is a design methodology to virtually build a building as a three dimensional model in a computer, which enables a comprehensive planning and design process. Thus, it brought about versatile and large-scale innovations in the design, build and management of buildings. This study used PBL: Problem Based Learning in the first and second year classes for students to learn about the concept and actual usage of BIM. And, in third and fourth year classes the actual usage of BIM was carried out in the design studio for suitable building types. The research papers on findings from the above staged education process has been accepted as refereed full papers in the global academy of environmental design research association. Thus, the proposed educational process is considered to be suitable for the education.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2015年度~2018年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書
書誌情報
発行日 2019-05-21
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学
出版者(ヨミ)
ミエダイガク
科研費番号
内容記述タイプ Other
内容記述 15K06357
資源タイプ(三重大)
Kaken / 科研費報告書
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:56:55.292110
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3