ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学
  4. 58 (2007)

価値教育の文脈における宗教性をめぐる言説 : その来歴・変容・展望

http://hdl.handle.net/10076/6802
http://hdl.handle.net/10076/6802
4d5d3e17-4210-4baa-bd55-6dd891834f24
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1209733305816.pdf AA1209733305816.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-08-07
タイトル
タイトル 価値教育の文脈における宗教性をめぐる言説 : その来歴・変容・展望
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤, 敏子

× 伊藤, 敏子

ja 伊藤, 敏子

en Ito, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Late in his life, Pope John Paul Ⅱ remarked that the biggest enemy of religion is ethical relativism. Is religion in especially grave danger today as value systems undergo rapid diversification? As educational policy makers in Japan and in Europe now hold the religious for the only foundation on which value education can be built, there are salient differences in their respsctive approaches. This paper evaluates the prospects of the new trend in value education in Japan, in Germany, and in Switzerland. In the Japanese tradition, moral instruction has formed the core of value education in schools. Religious sentiment has always been a priority, even though it assumed a number of different meanings in wartime and postwar Japan : at different times it variously referred to ethnic affiliation, the love of peace, and the reverence of life. Recently, it has taken a distinctly sentimental turn. In Europe, except for France, value education in schools has traditionally been dominated by religious instruction. This dominance is of increasing rather than decreasing significance today, as instruction shifts from a denominational to an interdenominational focus and pupils will no longer be exempt from religious instruction ; the religious is set to contribute to value education more broadly and more thoroughly.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学

巻 58, p. 119-132, 発行日 2007-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0389-9225
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 en
値 The Discourse of the Religious in Value-Education : Origin, Development, and Prospects
出版者
出版者 三重大学教育学部
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 15:53:16.491230
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3