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  1. 60 地域イノベーション学研究科
  2. 60C 紀要
  3. Proceedings of the International Workshop on Regional Innovation Studies
  4. 2(2010)

The Effect of Regional Information Transmitted from a Specific Region to the Other Regions Using Internet Media “Ise-shima Keizai Shinbun”

http://hdl.handle.net/10076/11659
http://hdl.handle.net/10076/11659
a49514c8-50eb-402d-bc51-701634702106
名前 / ファイル ライセンス アクション
60C15233.pdf 60C15233.pdf (139.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-11-08
タイトル
タイトル The Effect of Regional Information Transmitted from a Specific Region to the Other Regions Using Internet Media “Ise-shima Keizai Shinbun”
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Internet media
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Web news service
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 regional
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 news
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 regional media
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 regional information
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Ito, Yoshiyuki

× Ito, Yoshiyuki

en Ito, Yoshiyuki

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Ogawa, Hideki

× Ogawa, Hideki

en Ogawa, Hideki

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Tsuruoka, Shinji

× Tsuruoka, Shinji

en Tsuruoka, Shinji

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Most conventional mass media such as
television, news press, magazines treat mainly the information
of Tokyo. The reason of it consists of three factors. The first
factor is that the main office of mass media is concentrated
into Tokyo (more than 95% in mass media), and most
managers of mass media live in Tokyo. The second factor is
that for saving the interviewing cost and the producing cost of
a program, many interviews are asked near Tokyo. The third
factor is that the large part of viewers and consumers for mass
media live in near Tokyo. The one of mass media problems is
the concentration of the information about Tokyo. The
information from the other region is reproduced by “Tokyo
filter”.
We must change the concentration of Tokyo for a specific
region to power up. We established a Web news “Ise-shima
keizai shinbun” in 2006. We are in alliance with the Web news
“Yahoo News Japan” and so on, and our news is transferred to
all Japan. The number of access in top page of “Yahoo News
Japan” is 1.9 billion access /month. If it would insert our
regional news, then the news would be spread to all Japan. We
researches the route of diffusion to all Japan about the spread
articles in ”Ise-Shima keizai shinbun”, and we will construct a
regional innovation model about regional news.
書誌情報 Proceedings of the Second International Workshop on Regional Innovation Studies : (IWRIS2010)

号 2, p. 47-50, 発行日 2011-10-01
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Graduate School of Regional Innovation Studies, Mie University
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
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Ver.1 2023-06-19 15:55:38.019291
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