ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20K 科研費報告書
  3. 2015年度

小学校の外国語活動における遠隔会議を活用したESD(持続発展教育)の教材開発

http://hdl.handle.net/10076/15476
http://hdl.handle.net/10076/15476
378c3eac-ea70-46d6-9bd5-066203906a21
名前 / ファイル ライセンス アクション
20K17831.pdf 20K17831.pdf (101.2 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2017-01-13
タイトル
タイトル 小学校の外国語活動における遠隔会議を活用したESD(持続発展教育)の教材開発
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 遠隔会議
キーワード
主題Scheme Other
主題 ESD
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国語活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 教材開発
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者 永田, 成文

× 永田, 成文

ja 永田, 成文

en NAGATA, Shigefumi

Search repository
田部, 俊充

× 田部, 俊充

ja 田部, 俊充

en TABE, Toshimitu

Search repository
荒尾, 浩子

× 荒尾, 浩子

ja 荒尾, 浩子

en ARAO, Hiroko

Search repository
平川, 幸子

× 平川, 幸子

ja 平川, 幸子

en HIRAKAWA, Yukiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 ESDは社会・文化,環境,経済の3つの領域がある。本研究では,低学年で外国の児童に近隣の地域の社会・文化領域のテーマを日本語で伝える,中学年で身近な地域の環境領域のテーマを英語のフレーズで伝える,高学年でグローバルな視点から3つの領域のテーマを英文で伝えるという,小学校の外国語活動における遠隔会議を活用したESD教材を開発した。ESD教材を小学校で実践し,その前後においてアンケート調査を行った。低学年から高学年まで系統的にESD教材を学習した児童は,異文化コミュニケーション力と持続可能な社会を形成する意識が高まった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The contents of Education for Sustainable Development (ESD) have three domains : society and culture, environment, and economy. This study’s researcher developed an ESD lesson plan using videoconference corresponding to the developmental stage of elementary school students. Lower school year students reported to foreign students on the theme of society and the cultural domain of a neighborhood region by using Japanese. Middle school year students reported to foreign students on the theme of environment domains of familiar regions using English phrases. High school year students reported to foreign students on the theme of three domains from global viewpoint using English sentences. The researcher conducted ESD lessons and administered a questionnaire survey before and after the lessons. Student’s cultural communication ability and consciousness regarding sustainable society were enhanced by studying ESD lessons systematically from lower to higher school years.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2011年度~2014年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書
書誌情報
発行日 2015-05-24
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
en
Development of Education for Sustainable Development lesson plans using videoconference in elementary school foreign language activities
出版者
出版者 三重大学
科研費番号
内容記述タイプ Other
内容記述 23531251
資源タイプ(三重大)
Kaken / 科研費報告書
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 17:50:35.988421
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3