Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2019-12-23 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Using iPad App “Kumata” at Junior High School to Facilitate Self-Expression in English |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
picture movie |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
iPad |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
digital storytelling |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
multimedia learning |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
learner-centered output-based learning |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
山中, 眞帆
須曽野, 仁志
大野, 恵理
西田, 郁美
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Today, there is an increasing need for Japanese school children to master self-expression in English. However, they are likely to feel reluctant or end up with a poor performance when it comes to self-expression. They need some assistance. This summer, a practice using an iPad picture moviemaking app “Kumata” was conducted at junior high school to see how it facilitated self-expression in English. As a result, most students were able to express themselves in English without hesitation. |
書誌情報 |
三重大学教育学部研究紀要 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
en : Bulletin of the Faculty of Education, Mie University. Natural Science, Humanities, Social Science, Education, Educational Practice
巻 70,
p. 367-371,
発行日 2019-01-04
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1880-2419 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12097333 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
その他の言語のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
中学校における英語自己表現を手助けするiPad アプリ「くまた」の活用 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
三重大学教育学部 |
出版者(ヨミ) |
|
|
値 |
ミエダイガクキョウイクガクブ |
資源タイプ(三重大) |
|
|
値 |
Departmental Bulletin Paper / 紀要論文 |