ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 77 地域人材教育開発機構
  2. 77C 紀要
  3. 三重大学高等教育研究(Print edition: ISSN 2432-5244 Online edition: ISSN 2760-0122)(28号以降→https://mie-u.repo.nii.ac.jp/search?search_type=2&q=1347)
  4. 27 (2021)

MoodleログデータからみるオンデマンドTA研修の実態分析

http://hdl.handle.net/10076/00019882
http://hdl.handle.net/10076/00019882
7f6e1168-6311-4421-b130-820e7a3d27de
名前 / ファイル ライセンス アクション
2021BR0005.pdf 2021BR0005.pdf (517.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-27
タイトル
タイトル MoodleログデータからみるオンデマンドTA研修の実態分析
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of On-demand Teaching Assistant Training Based on Moodle Log Data
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 オンデマンド
キーワード
主題Scheme Other
主題 Moodle
キーワード
主題Scheme Other
主題 ログデータ
キーワード
主題Scheme Other
主題 オンライン
キーワード
主題Scheme Other
主題 TA研修
キーワード
主題Scheme Other
主題 主成分分析
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Moodle Log Data
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Principal component analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 宮下, 伊吉

× 宮下, 伊吉

ja 宮下, 伊吉

ja-Kana ミヤシタ, イチキ

en Miyashita, Ichiki

Search repository
和気, 尚美

× 和気, 尚美

ja 和気, 尚美

ja-Kana ワケ, ナオミ

en Wake, Naomi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 新型コロナウィルスの感染拡大防止のため,三重大学の2020年度のTA研修はオンラインで行うことになり,Moodleによるオンデマンド型のオンラインTA研修を実施した。その結果,従来よりも多くの学生が受講し,受講学生の属性も多様化した。本稿では,研修後のアンケートだけでは把握できなかった受講学生の満足度の違いによる研修内容への取り組み状況の実態について,Moodleログデータを使って明らかにすることを試みた。その結果,受講学生を「総合的に満足」と「総合的に不満」にタイプ分けし,それぞれのタイプ別に満足度に影響を及ぼした学修活動の傾向に差を認めることができた。具体的には,受講完了時期と受講期限のリマインドの影響,TA・SAハンドブックやTA業務解説などの資料が入ったヒントBOXの閲覧などである。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to prevent the spread of COVID-19, Mie University's TA training in 2020 was designed as ondemand online training by using Moodle. More students took the course than before, and the attributes of the students were diversified. This paper tried to clarify the participants’ actual learning activities on the on-demand training course by focusing on their satisfaction by using Moodle log data. As a result, this research classified the participants into two types; "totally satisfied" and "totally dissatisfied," and found the differences in the tendency of learning activities by the types. Especially,reminders which make the participants notice the deadlines, and the hint box which contains reference information for example the TA / SA handbook, had a strong effect on participants leaning activities and satisfactions.
書誌情報 三重大学高等教育研究
en : Mie University Journal of Studies on Higher Education

巻 27, p. 11-21, 発行日 2021-03
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2432-5244
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12873728
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学地域人材教育開発機構
出版者(ヨミ)
値 ミエダイガクチイキジンザイキョウイクカイハツキコウ
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:37:52.753312
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3