ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 76 教養教育院
  2. 76K 科研費報告書
  3. 2020年度

ピア評価による教養教育アクティブ・ラーニングにおけるグループ学習の行動評価

http://hdl.handle.net/10076/00020195
http://hdl.handle.net/10076/00020195
01598448-9f1e-49ef-ad42-9ac442279baf
名前 / ファイル ライセンス アクション
2021RP0111.pdf 2021RP0111 (409.8 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2022-01-25
タイトル
タイトル ピア評価による教養教育アクティブ・ラーニングにおけるグループ学習の行動評価
言語 ja
タイトル
タイトル Peer evaluation of learning behavior in group activities: a case study of active learning class in liberal arts education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 成績評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生間評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライティング教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピアレビュー
キーワード
主題Scheme Other
主題 相関解析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者 太城, 康良

× 太城, 康良

ja 太城, 康良

ja-Kana タシロ, ヤスラ

en Tashiro, Yasura

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 従来の授業形式では学生の成績評価は教員が試験やレポート課題などを採点して行われることが多い。近年のアクティブ・ラーニング形式の授業ではグループ活動が含まれ、そこでの積極性などの学習行動を加味して、成績評価することが求められる。本研究では、実際にグループでの学習行動を直接観察する学生が相互に学習行動や成果物を評価(ピア評価)できるかを相関解析で検証した。ピア評価の意義や方法を学生に周知した条件下では、ピア評価と教員評価とは正の相関を示した。ピア評価は当初、談合などにより機能しない懸念があったが、その可能性は払拭され、成績評価の信頼性を向上させることが示された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the traditional lesson format, teachers often evaluate student grades by scoring exams and report assignments. In recent active-learning lessons, teachers are required to evaluate the learning performance such as positiveness. In this study, we verified by correlation analysis whether students who directly observe behavior in group activities can mutually evaluate learning behavior and deliverables (peer evaluation). Under the condition that students were made aware of the significance and method of peer evaluation, there was a positive correlation between peer evaluation and teacher evaluation. Initially, there was a concern that peer evaluation might not work due to rigging, but the possibility was eliminated, and it was shown that the reliability of grade evaluation would be improved.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2015年度~2019年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書
書誌情報
発行日 2020-05-15
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学
出版者(ヨミ)
ミエダイガク
科研費番号
内容記述タイプ Other
内容記述 15K04224
資源タイプ(三重大)
Kaken / 科研費報告書
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:27:30.000137
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3