WEKO3
アイテム
「作業場における活動」と「社会への開かれ」のインターフェイス -ドイツ田園教育舎における作業場活動の位置づけ-
http://hdl.handle.net/10076/00019345
http://hdl.handle.net/10076/000193450ce1e8e0-77f9-4731-80b9-cdccfbad882e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-09 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「作業場における活動」と「社会への開かれ」のインターフェイス -ドイツ田園教育舎における作業場活動の位置づけ- | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Intersection between “Activities at Workshops” and “Openness toward Society”-A Legacy of the German Landerziehungsheim- | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 新教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 作業場 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 職業教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会への開かれ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | New Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Workshop | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Vocational Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Openness toward Society | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
伊藤, 敏子
× 伊藤, 敏子
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | According to the new Japanese Curriculum Guidelines, which take effect in 2020, education will need to instill greater adaptability towards the changing demands of the workplace, a concept which is touted under the slogan “openness toward society”. This paper examines the historical lineage of workplace flexibility in vocational training, foregrounding itsprefiguration in the use of workshop training at the German Landerziehungsheim, a type of reformist boarding school located in a rural setting. From their founding days in the early twentieth century up to the present time, numerous such schools have offered curricula combining academic learning with vocational training. Thus, both Schule Schloss Salem(founded in 1920) and Urspringschule (founded in 1930) have consistently required students to be trained in the workshops,although the purposes attributed to such training have changed considerably over the decades. The former school, which once provided the option of earning certain vocational certificates, now limits the purpose of workshop training to the attainment of a well-rounded education, in accordance with the purpose of workshop training as specified a century ago. The latter school evolved the purpose of workshop training, strengthening the option of earning various vocational certificates.Irrespective of the kind of changes undertaken, the changes at either school show a tendency to strengthen workplace flexibility as an attitude of social responsibility. | |||||||||||
書誌情報 |
三重大学教育学部研究紀要 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践 en : Bulletin of the Faculty of Education, Mie University. Natural Science, Humanities, Social Science, Education, Educational Practice 巻 71, p. 255-267, 発行日 2020-02-28 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1880-2419 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12097333 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 三重大学教育学部 | |||||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||||||
値 | ミエダイガクキョウイクガクブ | |||||||||||
資源タイプ(三重大) | ||||||||||||
値 | Departmental Bulletin Paper / 紀要論文 |