ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20K 科研費報告書
  3. 2021年度

探求の共同体を応用した小学校英語担当教員用オンライン研修コースの開発と実践

http://hdl.handle.net/10076/00020871
http://hdl.handle.net/10076/00020871
0a70bcfa-69ca-46e7-a118-2f64fea416f9
名前 / ファイル ライセンス アクション
2022RP0012.pdf 2022RP0012 (83.1 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2022-11-22
タイトル
タイトル 探求の共同体を応用した小学校英語担当教員用オンライン研修コースの開発と実践
言語 ja
タイトル
タイトル Designing and Implementing Effective Online Workshop for Japanese Elementary School Teachers who Teach English
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ICT
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校外国語
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員研修
キーワード
主題Scheme Other
主題 オンライン
キーワード
主題Scheme Other
主題 探求の学習共同体
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者 大野, 恵理

× 大野, 恵理

ja 大野, 恵理

ja-Kana オオノ, エリ

en ONO, Eri

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、以下の4点を明らかにすることができた。(1)オンライン教員研修は、理論に結びついた実践のテーマにすることニーズがあること、(2)小学校教員が外国語を指導する上での喫緊の課題は「フォニックスの基礎知識や指導法」で、本研究ではフォニックスを中心に行った、(3)オンライン研修に参加した教員に、探求の学習共同体が成立するように自立学習とオンライン・グループワークを課し、全ての参加者がオンライン研修の全日程を修了することができた、(4)全ての参加者が、フォニックスの基礎知識や指導法を身に付けることができた。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Four research questions were answered in this research. Frist, Japanese elementary school teachers desired to learn practice in relation to theories. The online workshop, in which practice and theories was centered, was designed and implemented. Second, the foundational knowledge and teaching methods of phonics was the urgent matter for Japanese teachers who were not familiar with phonics. Phonics was newly added to the curriculum in 2020 and phonics must be taught at elementary schools in Japan. Third, twelve teachers who voluntarily participated in the online workshop in this research managed to form a community of inquiry. A combination of learning individually and in online groups functioned well to form a community of inquiry. Finally, all participants managed to completed the online course with a high satisfaction and acquired the foundational knowledge and teaching methods of phonics.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2018年度~2020年度科学研究費補助金(若手研究)研究成果報告書
書誌情報
発行日 2021-05-18
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学
出版者(ヨミ)
ミエダイガク
科研費番号
内容記述タイプ Other
内容記述 18K18167
資源タイプ(三重大)
Kaken / 科研費報告書
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:10:23.120033
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3