ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 30 大学院医学系研究科・医学部
  2. 30C 紀要
  3. 三重看護学誌(Print edition: ISSN 1344-6983 Online edition: ISSN 2758-9811)
  4. 14 (2012)

失声患者を受け持った看護学生の学びの様相

https://doi.org/10.69223/0000004624
https://doi.org/10.69223/0000004624
7941991e-9404-497f-8a7e-8a2d6a408f7d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA113538240140105.pdf 本文 (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-16
タイトル
タイトル 失声患者を受け持った看護学生の学びの様相
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 喉頭摘出者
キーワード
主題Scheme Other
主題 成人看護学実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.69223/0000004624
ID登録タイプ JaLC
著者 後藤, 姉奈

× 後藤, 姉奈

ja 後藤, 姉奈

en Goto, Shina

Search repository
吉田, 和枝

× 吉田, 和枝

ja 吉田, 和枝

en Yoshida, Kazue

Search repository
辻川, 真弓

× 辻川, 真弓

ja 辻川, 真弓

en Tsujikawa, Mayumi

Search repository
犬丸, 杏里

× 犬丸, 杏里

ja 犬丸, 杏里

en Inumaru, Anri

Search repository
坂口, 美和

× 坂口, 美和

ja 坂口, 美和

en Sakaguchi, Miwa

Search repository
小幡, 光子

× 小幡, 光子

ja 小幡, 光子

en Obata, Mitsuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は, 喉頭全摘出術を受け失声となった患者を受け持った看護学生の学びの様相を明らかにすることである.対象は3年次の成人看護学実習において失声患者を受け持った学生5名である.データは実習記録と実習後に行った半構成面接より収集し, 質的帰納的に分析を行った.分析の結果, 『失声患者を受け持つための準備』『ボディイメージの変化, 機能喪失の受容に関する学び』『意思疎通の難しさと大切さを実感しての学び』『生活の再構築に向けた関わりからの学び』『看護する喜びを通しての学び』の5つのコアカテゴリーが明らかとなった.学生は失声患者を受け持つと決まった時点で, 事前学習やコミュニケーション方法についてイメージする等準備していた.また学生は失声患者とのコミュニケーションにおける困難な体験を通してあらためて患者との人間関係構築について学び, また失声患者の障害受容や生活の再構築に向けた援助を実体験するなかで発展的に学んでいた.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of the present study was to clarify the aspects of learning of nursing students in charge of patients suffering from aphonia due to total laryngectomy. Subjects comprised 5 nursing students in charge of laryngectomees during third-year adult nursing practice. Data were collected through practice records and semi-structured interviews conducted post-practice, and qualitative induction analysis was performed. Results were classified into the following 5 core categories: preparation for being in charge of laryngectomees, learning about acceptance of loss of function and changes in body image, learning from realizing the difficulty and importance of communication, learning from involvement in lifestyle restructuring, and learning through the joy of nursing. Students had learned and blew up an image from the time of deciding that a laryngectomees is taken charge of. Students were learning about making human relations through difficult experience in communication with a laryngectomees. Students had deepened
learning, practicing the care about acceptance of a laryngectomeess obstacle and reexamination of a life.
言語 en
書誌情報 三重看護学誌

巻 14, 号 1, p. 19-28, 発行日 2012-03-15
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1344-6983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11353824
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 490
その他のタイトル
言語 en
値 The learning of nursing students in charge of laryngectomees
出版者
出版者 三重大学医学部看護学科
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:46:33.786468
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3