WEKO3
アイテム
大学教育における教員と図書館員の連携 : ウエスタン・オンタリオ大学のケーススタディ
http://hdl.handle.net/10076/13799
http://hdl.handle.net/10076/137999cce31fa-9964-4476-9344-67746b954d77
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-03-10 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 大学教育における教員と図書館員の連携 : ウエスタン・オンタリオ大学のケーススタディ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 情報リテラシー教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習支援 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育支援 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育開発センター | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ファカルティ・ディベロップメント | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | コーディネーター | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教職協働 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||||||
資源タイプ | research report | |||||||||
著者 |
長澤, 多代
× 長澤, 多代
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 2年間の調査で得たデータをもとに,記述的ケース・スタディと解釈的ケース・スタディを作成している。2009年度には,文献調査と訪問調査によって,ウエスタン・オンタリオ大学に関する基礎的な情報を得た。2010年度には,記述的ケース・スタディを学会で発表するとともに,追跡調査を実施した。現在,この記述的ケース・スタディをもとに,解釈的ケース・スタディを作成し,ここで得られたモデルを他大学のケース・スタディで得られたモデルと比較検討する準備をしている。 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Based on data collected, a descriptive and an interpretive case studies have been in progress over the last two years. In 2009, general information on the University of Western Ontario was collected through literature reviews and field work. In 2010, a descriptive case study, which was based on data collected in 2009, was presented to the Japan Society of Library and Information Science. In addition, further information was collected through follow-up field work. Based on data collected both in 2009 and 2010, a descriptive case study is going to be completed and an interpretive one will be prepared based on it. Furthermore, a model constructed based on the interpretive one will be compared with others which were constructed based on other case studies such as those of Earlham College and the University of Michigan. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 平成21~22年度科学研究費補助金(若手研究(B))研究成果報告書 | |||||||||
書誌情報 |
発行日 2011-04-27 |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
Building Collaboration between Faculty Members and Librarians in University Education : A Case Study of the University of Western Ontario | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 三重大学 | |||||||||
科研費番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 21700269 | |||||||||
資源タイプ(三重大) | ||||||||||
Kaken / 科研費報告書 |