WEKO3
アイテム
日本語学習者を対象とした書道活動の提案 - COVID-19禍前・禍中・禍後の学生アンケートと教員の気づきを通して-
http://hdl.handle.net/10076/0002000727
http://hdl.handle.net/10076/000200072763d91351-a79e-4a60-a1bc-e7ecdc67bf2e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-01 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 日本語学習者を対象とした書道活動の提案 - COVID-19禍前・禍中・禍後の学生アンケートと教員の気づきを通して- | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Proposal of Calligraphy Activities for Japanese Language Learners -through student questionnaires and teacher observation before, during, and after the COVID-19 pandemic- | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 対面・非対面 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 書道 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 毛筆 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 筆ペン | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | タイ人日本語学習者 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
林,朝子
× 林,朝子
× シューショートケオ,サランヤー
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This article covers face-to-face and non-face-to-face calligraphy activities(using brush brushes, brush pens)conducted for Thai Japanese language learners before, during, and after the COVID-19 pandemic. Based on the questionnaire of the participating students and the observation data of the teachers, we will clarify 1) changes in the attitude of the students toward calligraphy, 2)changes in teachers' guidance and support, due to face-to-face and non-face-to-face implementation. And we will propose the future of calligraphy activities that will play a role in learning characters for Japanese language learners and passing on character culture. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 三重大学国際交流センター紀要 en : Bulletin of Center for International Education and Research, Mie University 巻 19, p. 63-74, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2189-8979 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12754693 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 三重大学国際交流センター | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
値 | ミエダイガクコクサイコウリュウセンター | |||||||||||||
資源タイプ(三重大) | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
値 | Departmental Bulletin Paper / 紀要論文 |