ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学
  4. 61 (2010)

ペーターゼン教育学における心身問題の射程 : イエナ・プランにみる心と身体の接点から

http://hdl.handle.net/10076/11263
http://hdl.handle.net/10076/11263
01b7633c-adfa-4461-a5b6-16c14a567793
名前 / ファイル ライセンス アクション
20C13763.pdf 20C13763.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-07-28
タイトル
タイトル ペーターゼン教育学における心身問題の射程 : イエナ・プランにみる心と身体の接点から
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤, 敏子

× 伊藤, 敏子

ja 伊藤, 敏子

en Ito, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Mainstream Christianity embraces an anthropological dualism between the spiritual and the physical, strongly favouring the spiritual at the expense of the physical: “For we know that the Law is spiritual; but I am fleshly, sold under sin’s control; (…) So then, with my mind I serve God’s Law, but with my human nature I serve the principle of sin.” (Rom. 7, 14-23) Thus, Christians are required to repress their physical nature and cultivate their spiritual nature exclusively. Traditionally, education tends to disregard concern for the physical. Yet around the turn to the twentieth century, the physical side of human underwent a re-appraisal that was epitomized by Friedrich Nietzsche’s Thus spake Zarathustra. Most leaders of the New Education Movement were Christians, yet favored physical education as well as religious education. They viewed the relationship between the physical and the spiritual as complementary rather than antagonistic. This concept was also embodied in Jena Plan proposed by Peter Petersen. Petersen’s Jena Plan, an educational blueprint that came to be implemented under a succession of widely differing political regions: the Weimar Republic, Nazi Germany, the Soviet-occupied zone, and the Federal Republic of Germany. The reason for the Jena Plan’s adaptability to these regimes, as well as its eventual quick demise, lies in Petersen’s approach to the mind-body problem, which was crucially shaped by vitalism, a doctrine that was popular around the turn to the twentieth century.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学

巻 61, p. 167-179, 発行日 2010-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0389-9225
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 en
値 Range of mind-body problem in Peter Petersen’s pedagogy : Background of interface between the spiritual and the physical in Jena-Plan
出版者
出版者 三重大学教育学部
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 19:03:49.737976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3