ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学
  4. 65 (2014)

English Teaching in Elementary Schools in Indonesia and Japan : Younger is Better?

http://hdl.handle.net/10076/13977
http://hdl.handle.net/10076/13977
54e28a6a-91a4-4e57-8c34-142a45df615a
名前 / ファイル ライセンス アクション
20C17070.pdf 20C17070.pdf (267.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-06
タイトル
タイトル English Teaching in Elementary Schools in Indonesia and Japan : Younger is Better?
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 荒尾, 浩子

× 荒尾, 浩子

en ARAO, Hiroko

ja 荒尾, 浩子

Search repository
Rissa, Rizkia Amelia

× Rissa, Rizkia Amelia

en Rissa, Rizkia Amelia

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Ten years have passed since Indonesia started teaching English as a compulsory class in elementary school. In view of the past decade, English education in Indonesia is now facing some challenges that can possibly cause the educational pendulum to swing back. On the other hand, in 2011, Japan finally embarked on a compulsory English class called “Foreign Language Activities” , but it may be still premature to make the next decision in educational policy based on the outcome of the past three years. Ministry of Education, Culture, Science, Sports and Technology(MEXT)in Japan, however, accepting the suggestion of the educational rebuilding council, clarified the policy of starting English education earlier: from the present the 5th to 3rd graders. Indonesia and Japan have different issues to address in English education in elementary school. It is time to give a second look at the underlying principles of early childhood English education. The implication from these principals and the realities of a real-world classroom situation are integrated in policy making and it is of special importance for the two countries’future in English education.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要, 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学

巻 65, p. 355-363, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-2419
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 ja
値 インドネシアと日本の小学校における英語教育 : 早期のほうがよいのか
出版者
出版者 三重大学教育学部
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:59:58.364795
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3