ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学国際交流センター紀要
  4. 3 (2008)

<研究論文>韓国人日本語学習者のアクセント習得における母語干渉 : 語頭破裂音を含む語のアクセント

http://hdl.handle.net/10076/11079
http://hdl.handle.net/10076/11079
c0f6aaf9-52f5-4f17-9b03-e49c561e8f85
名前 / ファイル ライセンス アクション
63C13263.pdf 63C13263.pdf (10.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-05-21
タイトル
タイトル <研究論文>韓国人日本語学習者のアクセント習得における母語干渉 : 語頭破裂音を含む語のアクセント
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 韓国人日本語学習者
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクセント
キーワード
主題Scheme Other
主題 破裂音
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語干渉
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピッチパタン
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 福岡, 昌子

× 福岡, 昌子

ja 福岡, 昌子

en Fukuoka, Masako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the process or learning Japanese sounds, learners with Korean as their L 1 encounter significant difficulties in recognizing and producing Japanese accent and intonation. It was noticed in particular, that the learners’ production of word initial plosives had a tendency to differ, in terms of the pitch pattern, depending on the whether the intial is a voiced or voiceless plosive. This was seen as a potential trend as the learners attempted to pronounce Japanese words that included plosives in the word initial. The research investigated the pitch patterns of Korean L 1 Japanese language learners by means of selecting Korean and Japanese words as well as meaningless sound combinations that included a plosive in the word initial. All the words selected were either two or four mora in length. When the voiceless word initial plosives in Japanese words were pronounced, the Korean learners had a tendency to produce a head high in a high-low pitch pattern. In contrast, during the production of voiced word initial plosives, middle-high and plane-pitch patterns appeared. The first mora was low, but the subsequent mora rose in pitch. Analysts or the Korean language indicated a similar tendency. The research indicates that Korean L 1 learners would benefit from classroom activities to build awareness of these phonological features. Discrimination exercises based on minimal pairs offer a clear benefit.
書誌情報 三重大学国際交流センター紀要

巻 3, p. 45-59, 発行日 2008-03-26
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12143758
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
値 Pitch pattern or words containing plosives in word initials pronounced by Korean Japanese language learners
出版者
出版者 三重大学国際交流センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:07:07.053436
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3