ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学国際交流センター紀要
  4. 4 (2009)

<研究論文>日本語教育実習における他者への評価と他者からの評価に関する研究

http://hdl.handle.net/10076/11101
http://hdl.handle.net/10076/11101
0d46ebde-1e7f-45dd-9138-e55337b29539
名前 / ファイル ライセンス アクション
63C13275.pdf 63C13275.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-05-24
タイトル
タイトル <研究論文>日本語教育実習における他者への評価と他者からの評価に関する研究
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語教育実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 ピア評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語教師養成
キーワード
主題Scheme Other
主題 内省
キーワード
主題Scheme Other
主題 不安因子
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 福岡, 昌子

× 福岡, 昌子

ja 福岡, 昌子

en Fukuoka, Masako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japanese language teaching, practice performance is an integral part of the training course for trainee teachers. Here, the focus has been placed on the “Reflective Approach”. In this study, an analysis was performed on the results of an investigation on the hypothesis that trainee teachers who tend to give low evaluations of peers might be rigorous about teaching methods, and thus may deliver classes based on a “Reflective Approach”. As a result, it was posited that the trainees who gave low scoring evaluations to peers might receive highly ranked evaluations from their peers. On the other hand, those who gave high evaluations might receive low evaluations to contrary. It may be the case that the trainees who tended to evaluate others highly had little self-confidence in their own teaching practice, and further, other peers also exhibited a similar tendency. Consequently, we consider it important to try to remove anxiety factors for trainees through peer activities and give the Japanese language teachers a higher understanding and confidence in the efficacy of their lesson plans and learning materials.
書誌情報 三重大学国際交流センター紀要

巻 4, p. 25-36, 発行日 2009-03-27
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12143758
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
値 A reflective approach study on the peer evaluation given to and received from other peers in Japanese language teaching practice
出版者
出版者 三重大学国際交流センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:06:50.674432
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3