ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学国際交流センター紀要
  4. 4 (2009)

<実践報告>「実践 : 日本語教育I&II 2007」企画実施報告. 2 : I. ボランティア日本語教師養成講座「実践日本語教育シンポジウム」 (07.9.1.) II. 「夏休みの宿題の助っ人 : 留学生の母語による学習支援」 (07.8.22./8.23.)

http://hdl.handle.net/10076/11105
http://hdl.handle.net/10076/11105
16b1dd67-74e1-412b-b9f7-1d1f590fa458
名前 / ファイル ライセンス アクション
63C13277.pdf 63C13277.pdf (6.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-05-25
タイトル
タイトル <実践報告>「実践 : 日本語教育I&II 2007」企画実施報告. 2 : I. ボランティア日本語教師養成講座「実践日本語教育シンポジウム」 (07.9.1.) II. 「夏休みの宿題の助っ人 : 留学生の母語による学習支援」 (07.8.22./8.23.)
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 留学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 在住外国人
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国籍児童
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援活動
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 福岡, 昌子

× 福岡, 昌子

ja 福岡, 昌子

en Fukuoka, Masako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Practical Japanese Language Teaching Sessions I & II were delivered by the Center for International Education and Research (CIER) in 2007. This Report focuses on the “Practical Japanese Language Teaching Session II”on August 22/23, 2007. “Practical Japanese Language Teaching II” subtitled “Summer Homework Helpers : Leaning Support Using the First Language of Foreign Learners”. This project was delivered under the auspices of Suzuka and Matsuzaka City Board of Education. The project aimed to provide children of foreign origin with an opportunity to consider the life of foreign students who visited Japan from distant places to study Japanese, the importance of learning, and their own future in Japan. We were accompanied by 10 foreign students from our university, and visited Sakurajima Elementary School in Suzuka City on August 22nd, 2007 and the Rinpokan building in Matsuzaka City on August 23rd, 2007. The foreign students taught mathematics and gave summer homework help as well as played games originating in their home countries with the children. The foreign students used their first languages; Spanish, Portuguese, Tagalog and Chinese so that the children could understand easily. The two days were meaningful learning experience for both the children and the university students. The project also enjoyed popularity among the elementary school teachers who participated.
書誌情報 三重大学国際交流センター紀要

巻 4, p. 49-65, 発行日 2009-03-27
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12143758
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
値 Report on “Practical Japanese Language Teaching I & II 2007” (Part 2) : “Volunteer Japanese Teacher Training Symposium” (9/1/2007) & “Summer Homework Helpers : Learning Support Using the First Language of Foreign Learners” (8/22/2007 and 8/23/2007)
出版者
出版者 三重大学国際交流センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:06:49.209319
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3