ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学国際交流センター紀要
  4. 6 (2011)

<実践報告>外国籍児童のための母語保持教室の実践 : 日本と母国を結ぶ国際的人材の育成をめざして

http://hdl.handle.net/10076/11991
http://hdl.handle.net/10076/11991
ed05dee7-3d2f-41e4-8bdd-39a14e433799
名前 / ファイル ライセンス アクション
63C15679.pdf 63C15679.pdf (7.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-06-11
タイトル
タイトル <実践報告>外国籍児童のための母語保持教室の実践 : 日本と母国を結ぶ国際的人材の育成をめざして
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語保持教室
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国籍児童
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブラジル人学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域貢献事業
キーワード
主題Scheme Other
主題 定住外国人
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 福岡, 昌子

× 福岡, 昌子

ja 福岡, 昌子

en FUKUOKA, Masako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As part of Mie University's regional contribution activities first language maintenance classes have been delivered across Tsu City since 2009. At present this consists of Portuguese and Chinese language lessons for immigrant children delivered at Mie University and community schools.
There are three main objectives. Firstly, in partnership with City Hall and its Board of Education we contribute to building a symbiotic multicultural society. Secondly, we promote the importance of L 1 maintenance and in doing so protect and support the establishment of immigrant children's identity. Thirdly, we collaborate with local communities to develop immigrant children into bilingual and bicultural citizens able to bind Japan with their mother countries.
In this report we address creation of teaching materials, progress to date, teacher
support & guidance, current guidance issues and the views of parents and teachers.
More research and investigation is necessary to develop a high quality support system which will facilitate the development of bilingua1/bicultural internationalised
people who can contribute to and prosper in Japanese socicty. Through this activity
we seek to contribute to building a successful symbiotic multicultural society in
partnership with local communities.
書誌情報 三重大学国際交流センター紀要

巻 6, p. 127-139, 発行日 2011-03-25
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12143758
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
値 Practice Report on Providing First Language Teaching for Immigrant Children
出版者
出版者 三重大学国際交流センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:05:55.114814
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3