ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学留学生センター紀要
  4. 3 (2001)

小学校における国際理解教育と留学生交流

http://hdl.handle.net/10076/4147
http://hdl.handle.net/10076/4147
9bb3de97-d131-45e5-8a2e-4f4a5a90add2
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA113240210030004.PDF AA113240210030004.PDF (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-07-02
タイトル
タイトル 小学校における国際理解教育と留学生交流
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際理解教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 留学生交流
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化接触
キーワード
主題Scheme Other
主題 討論
キーワード
主題Scheme Other
主題 価値観の相違
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 花見, 槇子

× 花見, 槇子

ja 花見, 槇子

en HANAMI, Makiko

Search repository
橋本, 顕彦

× 橋本, 顕彦

ja 橋本, 顕彦

en HASHIMOTO, Akihiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This is a report of an experimental program for international education and exchange at the Elementary School of the Faculty of Education and the Center for International Students. The two educational institutions at Mie University attempt to develop in cooperation a sustainable program which suits the needs of elementary school children and also benefits the international students of the university who are learning the language and culture of Japan. The program is developed under the following conditions : 1) a group of international students visit the Elementary School three times per semester and share activities during lunch, free time, cleaning and one afternoon class with the same group of children, 2) program coordinators of the two institutions plan three steps of class activities in close communication and involve children and students in the processes of planning and evaluation as much as possible, and 3) the program is part of the course (Cross-Cultural Understanding and Adaptation) offered at the Center for International Students and is incorporated into the regular curriculum at the Elementary School. The report describes one of the programs for a social studies class of sixth graders who had stimulating discussions with the international students on the topics that involve differential values and perspectives,and examines the successful aspects of the program as well as the problems. Further, it evaluates the merits and limits of the program as opportunities for the international students to develop their language and self-management skills in cross-cultural situations.
書誌情報 三重大学留学生センター紀要

巻 3, p. 25-40, 発行日 2001-03-25
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11324021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 en
値 International Education and Exchange at Elementary School
出版者
出版者 三重大学留学生センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:01:51.189569
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3