ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学留学生センター紀要
  4. 6 (2004)

音声と非言語的情報を結びつけた聴解指導に関する基礎研究

http://hdl.handle.net/10076/4194
http://hdl.handle.net/10076/4194
9ac6aae5-3b39-49ff-bc8a-e7cb15fd5e0b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA113240210060005.PDF AA113240210060005.PDF (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-07-02
タイトル
タイトル 音声と非言語的情報を結びつけた聴解指導に関する基礎研究
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 音声
キーワード
主題Scheme Other
主題 非言語的情報
キーワード
主題Scheme Other
主題 聴解指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 表現意図
キーワード
主題Scheme Other
主題 イントネーション
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 福岡, 昌子

× 福岡, 昌子

ja 福岡, 昌子

en FUKUOKA, Masako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research was completed additionally to Fukuoka's (1999) study to expand on the idea, that visual information, Such as facial expression and eye movement, helps language learners understand the speakers' intentions clearly. In this paper, the settlement rate and training result were also compared. The research was conducted with subjects divided into two groups. One group was given audio-visual stimuli by video-tape (only the speaker's face could be seen). The stimuli: three different Japanese phrases, were given to the subjects three times over a six week period. On the fourth time, the subjects listened to a cassette-tape only. The second group was given the material via cassette-tape and on the fourth trial, watched the video. A questionnaire was given to the groups and graded. The scores for both groups were compared, and the results were divided into settlement-rate and training result ; then graphed. In agreement with the hypothesis, it was found that subjects exposed to the video had consistently higher results. The group listening to auditory-stimulus improved over time, yet scored significantly lower than the audio-visual group. It is most difficult to define the speakers' intention with intonation alone, audio-visual methods are also essential in the clarity and speed of learning.
書誌情報 三重大学留学生センター紀要

巻 6, p. 41-51, 発行日 2004-03-25
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11324021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 en
値 The Importance of Visual and Audio Information in Understanding Speaker's Intentions
出版者
出版者 三重大学留学生センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:00:52.948347
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3