ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 人文学部・大学院人文社会科学研究科
  2. 10K 科研費報告書
  3. 2015年度

外国出身児童生徒の進路支援おける地域連携のアクター分析 : 三重県の事例を中心に

http://hdl.handle.net/10076/15469
http://hdl.handle.net/10076/15469
94cc2511-b7c6-4128-b385-17d22a9e7a62
名前 / ファイル ライセンス アクション
10K17843.pdf 10K17843.pdf (175.8 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2017-01-13
タイトル
タイトル 外国出身児童生徒の進路支援おける地域連携のアクター分析 : 三重県の事例を中心に
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国人児童生徒
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 多文化共生
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者 江成, 幸

× 江成, 幸

ja 江成, 幸

en ENARI, Miyuki

Search repository
藤本, 久司

× 藤本, 久司

ja 藤本, 久司

en FUJIMOTO, Hisashi

Search repository
福本, 拓

× 福本, 拓

ja 福本, 拓

en FUKUMOTO, Taku

Search repository
高畑, 幸

× 高畑, 幸

ja 高畑, 幸

en TAKAHATA, Sachi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 外国出身の児童生徒が増加傾向にある三重県では、各地で日本語および教科の補習支援が行われている。本研究は、教科学習と高校進学に向けた支援を中心に、県内の複数地域における連携の状況について分析をおこなった。現在では県内全般に、教育委員会、国際交流の公共団体、学習支援ボランティア等の「支援アクター」の役割分担が確立しつつある。今後は、継続的なネットワークのもとで、外国出身の保護者への進路情報の充実が望まれる。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As the number of immigrant children who attend public schools in Mie Prefecture increases, local educational boards and volunteer groups offer Japanese language classes as well as study support programs. Among those efforts, we researched local supporting actors focusing on teenagers who aim at high school education or even higher. In Mie Prefecture, the network including public agencies, local NPOs and voluntary learning support groups has been served effectively. In terms of this age group, it is also important for supporting actors to provide immigrant parents with accurate information regarding academic and career options in Japan.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2012年度~2014年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書
書誌情報
発行日 2015-06-19
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
Analysis of Promoting Actors for Further Education of Immigrant Children : Case Study in Mie Prefecture
出版者
出版者 三重大学
科研費番号
内容記述タイプ Other
内容記述 24531065
資源タイプ(三重大)
Kaken / 科研費報告書
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 17:56:00.685243
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3