ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
  4. 72 (2021)

変化に応答する「社会への開かれ」志向の教育実践 -ザーレム城校における自己理解と公共心育成への取り組みから-

http://hdl.handle.net/10076/00019758
http://hdl.handle.net/10076/00019758
dd341d81-8063-473a-8711-e24bec0b945a
名前 / ファイル ライセンス アクション
2021BS0023.pdf 2021BS0023.pdf (897.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-06
タイトル
タイトル 変化に応答する「社会への開かれ」志向の教育実践 -ザーレム城校における自己理解と公共心育成への取り組みから-
言語 ja
タイトル
タイトル Educational Practice Based on “Openness toward Society” as a Current Trend -Promoting Self-Understanding and Public Spirit at Schule Schloss Salem-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 新教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 体験教育学
キーワード
主題Scheme Other
主題 奉仕
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会への開かれ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 New Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Experience-oriented Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social Service
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Openness toward Society
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤, 敏子

× 伊藤, 敏子

ja 伊藤, 敏子

ja-Kana イトウ, トシコ

en Ito, Toshiko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper examines the legacy of German New Education for its prefiguration of the newly established subject of“public (kokyo)” as mandated by the new Japanese Curriculum Guidelines, which were adopted in 2020 and have been promoted under the slogan “openness toward society”. The paper focuses on Schule Schloss Salem, a German boarding school founded in 1920 and located in a rural setting, whose core educational concept encourages experience-oriented practice in both local and global contexts. The school's curriculum requires experience-oriented practice through various kinds of workshop training and social service. For a full century, this curriculum has continuously been grounded in Kurt Hahn’s (1886-1976) educational concepts, but it has also featured constant change in line with current trends. The diverse and flexible aspects of “openness toward society” at Schule Schloss Salem prefigure the new subject of “public (kokyo)” at Japan’s high schools, especially in their encouragement of independent participation in multilayered “society”, ranging from the local to the national and the global.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
en : Bulletin of the Faculty of Education, Mie University. Natural Science, Humanities, Social Science, Education, Educational Practice

巻 72, p. 199-212, 発行日 2021-02-26
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-2419
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学教育学部
出版者(ヨミ)
値 ミエダイガクキョウイクガクブ
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:40:23.863441
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3