ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
  4. 70 (2019)

新教育運動における作業場のレリヴァンス -「社会への開かれ」志向の指標としての職業教育に注目して-

http://hdl.handle.net/10076/00018781
http://hdl.handle.net/10076/00018781
483d031f-3a45-4e2b-b1a2-daaa79942bee
名前 / ファイル ライセンス アクション
2019BS0084.pdf 2019BS0084.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-12-23
タイトル
タイトル 新教育運動における作業場のレリヴァンス -「社会への開かれ」志向の指標としての職業教育に注目して-
言語 ja
タイトル
タイトル Relevance of Workshops in New Education-oriented Schools -Change of“Openness toward Society” in the Context of Vocational Training-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 新教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 作業場
キーワード
主題Scheme Other
主題 職業教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会への開かれ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 New Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Workshop
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Vocational Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Openness toward Society
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤, 敏子

× 伊藤, 敏子

ja 伊藤, 敏子

ja-Kana イトウ, トシコ

en Ito, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The new Japanese Curriculum Guidelines, as announced by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology in March 2017, aim for a “curriculum that is open toward society” so that the rising generation may be able to adapt to changing circumstances. The attitude of “openness toward society” can be cultivated not least in vocational training. Some schools pursuing the ideas of New Education have offered curricula combining academic learning with vocational training from their founding days in the early twentieth century up to the present time. This paper focuses on the variables and invariables of the relevance that workshops have held in the vocational training at reformist German boarding schools located in a rural setting. Odenwaldschule (1910–2015) emphasized students’ activities in the workshops, which, however, were not intended directly to foster an attitude of “openness toward society” in the prewar period. In the postwar period, the school revised the curricula, offering the acquisition of Abitur (baccalaureate diploma) in parallel with the recognition of vocational credentials; in recognition of these achievements, Darmstadt’s Chamber of Commerce and Industry awarded the school a certificate of “Zukunftswerkstatt (workshop of the future)” in 2013. Urspringschule (1930–) has consistently stressed students’ activities in the workshops. The school offers curricula which include not only the Abitur diploma, but also apprenticeships in carpentry, tailoring, and precision engineering; in recognition of these achievements, Germany’s Economic Juniors awarded the school a certificate of “Fit for Job School” in 2008. The reinforcement of vocational education lends the New Education-oriented schools a high profile, at the same time expressing its attitude of increasing“openness toward society”.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
en : Bulletin of the Faculty of Education, Mie University. Natural Science, Humanities, Social Science, Education, Educational Practice

巻 70, p. 199-208, 発行日 2019-01-04
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-2419
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学教育学部
出版者(ヨミ)
値 ミエダイガクキョウイクガクブ
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:35:37.206765
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3