ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学国際交流センター紀要
  4. 10 (2015)

〈研究論文〉 社会参加の意識を高める中学校社会科地理における社会的論争問題学習 : 国際交流のあり方の意思決定を通して

http://hdl.handle.net/10076/14701
http://hdl.handle.net/10076/14701
6cf0a8a2-042b-42d0-a859-c6963cfed3df
名前 / ファイル ライセンス アクション
63C17473.pdf 63C17473.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-09-29
タイトル
タイトル 〈研究論文〉 社会参加の意識を高める中学校社会科地理における社会的論争問題学習 : 国際交流のあり方の意思決定を通して
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会科地理
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会的論争問題
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会参加
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際交流
キーワード
主題Scheme Other
主題 意思決定
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 永田, 成文

× 永田, 成文

ja 永田, 成文

en NAGATA, Shigefumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The phrase "formation of asustainable society" was introduced to the Japanese
curriculum guidelines in the 2008 and 2009 edition. In response to these changes,
geographical education has paid more attention to the process of social participation.
The researcher proposes that a geographical learning theory of the "Learning of
Social Dispute Issues" can provide a new approach to fostering citizenship in Japanese
geographical education. The researcher sets domains of cultural friction, environmental destruction,
and social gap as the scope of social dispute issues. "Learning of
Social Dispute Issues" in junior high school allow students to perform the activities of
description, explanation, value judgment, decision-making related to social dispute
issues of the national scale.
The researcher performed lessons related to the three domains of social issues in a
junior high school. Students are asked to recognize the conditions and causes and
perform decision-making towards solutions to these issues at the national scale.
The result of questionnaires and worksheets showed that these lessons utilizing
activities of decision-making in the scene of international exchange deepened
geographical recognition and enhanced consciousness of social participation.
書誌情報 三重大学国際交流センター紀要

巻 10, p. 89-104, 発行日 2015-03-27
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12143758
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
値 Geographical learning in junior high school social studies about social dispute issues for the purpose of enhancing consciousness of social participation : Through utilizing activities of decision-making in the scene of international exchange
出版者
出版者 三重大学国際交流センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:03:59.287825
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3