ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学留学生センター紀要
  4. 5 (2003)

初級日本語学習者による道案内表現の問題点

http://hdl.handle.net/10076/4168
http://hdl.handle.net/10076/4168
628a8d25-b87a-41b8-be11-21c1f25e4091
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA113240210050005.PDF AA113240210050005.PDF (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-07-02
タイトル
タイトル 初級日本語学習者による道案内表現の問題点
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 道案内表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 接続系表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 終結系表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 動詞のて形
キーワード
主題Scheme Other
主題 談話展開ストラテジー
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鹿嶋, 恵

× 鹿嶋, 恵

ja 鹿嶋, 恵

en KASHIMA, Megumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper we examine the problems of direction-giving expressions through contrastive analysis of the data from 16 elementary-level Japanese language learners, 7 superior-level Japanese language learners, and 7 Japanese native speakers. From the results, we consider the possibility of returning to elementary-level Japanese language teaching. To be concrete, we hereby propose the following three points. (1) A problem of designing course curriculum: necessity of setting up the chance for overall teaching and lcarning of direction-giving expressions. (2) A problem of teaching grammatical points: necessity of teaching the limitation on repeated use of verb in ‘te-form' and some substitute expressions thereof. (3) A problem of teaching discourse development strategies: necessity of teaching a view point in developing the discourse of direction-giving and discourse closing function of ‘-desu,' a conclusive expression.
書誌情報 三重大学留学生センター紀要

巻 5, p. 39-54, 発行日 2003-03-25
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11324021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 en
値 Problems of Elementary-Level Japanese Language Learners Related to Direction-Giving Expressions
出版者
出版者 三重大学留学生センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:01:08.530227
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3