ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 30 大学院医学系研究科・医学部
  2. 30K 科研費報告書
  3. 2017年度

チーム医療を担う人材育成のための看護基礎教育プログラムの開発

http://hdl.handle.net/10076/00018056
http://hdl.handle.net/10076/00018056
b151c92d-4035-486f-880d-fa03a155cded
名前 / ファイル ライセンス アクション
2018RP0032.pdf 2018RP0032 (174.5 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2019-05-08
タイトル
タイトル チーム医療を担う人材育成のための看護基礎教育プログラムの開発
言語 ja
タイトル
タイトル Team Medicine Education in Basic Nursing Education in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 チーム医療教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 IPE
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護基礎教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者 林, 智子

× 林, 智子

ja 林, 智子

en HAYASHI, Tomoko

Search repository
井村, 香積

× 井村, 香積

ja 井村, 香積

en IMURA, Kazumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本の看護学校でのチーム医療教育の現状と課題を明らかにすることを目的として質問紙調査を行った。調査対象は日本の3年課程の看護学校において、カリキュラム運営に責任のある立場の99名であった。看護基礎教育におけるチーム医療教育の必要性とチーム医療教育の現状を自由記述で回答を求めた。その結果、多職種連携教育を含むチーム医療教育に対する看護教員の認識が異なること、多職種連携教育の実現可能性の認識が低いという2つの課題が明確となった。その背景には看護教員の多職種連携教育に対する理解不足があり、単科の看護学校であっても他の専門職の養成施設とネットワークをつくれるような支援の必要性が示唆された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We conducted a questionnaire survey to assess the current state of team medicine education in Japanese nursing schools and associated issues. Participants included 99 individuals in roles with authority over curriculum operation at 3-year Japanese nursing schools. We asked respondents to answer in free response form regarding their perception of the importance and current state of team medicine education in basic nursing education. Two problems clearly exist: first, the fact that a gap exists in nursing teachers' perceptions of team medicine education, including Interprofessional Education (IPE), and, second, the fact that they were skeptical of the feasibility of this education. These perceptions were attributed to nursing teachers' lack of understanding regarding IPE. These findings suggest the importance of providing support to even single-program nursing schools to build networks with schools for training other professionals.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2013年度~2016年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書
書誌情報
発行日 2017-05-18
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学
出版者(ヨミ)
ミエダイガク
科研費番号
内容記述タイプ Other
内容記述 25463298
資源タイプ(三重大)
Kaken / 科研費報告書
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 15:46:48.958457
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3