ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
  4. 71 (2020)

SDGsを中核にした中学校におけるカリキュラム開発の実践的研究

http://hdl.handle.net/10076/00019362
http://hdl.handle.net/10076/00019362
4f7df8c5-30c9-4c28-a824-4a5e6d823989
名前 / ファイル ライセンス アクション
2020BS0047.pdf 2020BS0047.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-11-09
タイトル
タイトル SDGsを中核にした中学校におけるカリキュラム開発の実践的研究
言語 ja
タイトル
タイトル Practical Research on Curriculum Planning of the SDGs’contents as core in junior high school
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 SDGs(持続可能な開発目標)
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム開発
キーワード
主題Scheme Other
主題 総合的な学習の時間(STEP)
キーワード
主題Scheme Other
主題 気候変動教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SDGs (Sustainable Development Goals)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curriculum Planning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Period for Integrated Studies (STEP)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Climate Change Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 松村, 謙一

× 松村, 謙一

ja 松村, 謙一

ja-Kana マツムラ, ケンイチ

en Matsumura, Kenichi

Search repository
上野, 雄司

× 上野, 雄司

ja 上野, 雄司

ja-Kana ウエノ, ユウジ

en Ueno, Yuji

Search repository
松本, 裕一

× 松本, 裕一

ja 松本, 裕一

ja-Kana マツモト, ユウイチ

en Matsumoto, Yuichi

Search repository
谷, 和音

× 谷, 和音

ja 谷, 和音

ja-Kana タニ, カズネ

en Tani, Kazune

Search repository
新田, 貴士

× 新田, 貴士

ja 新田, 貴士

ja-Kana ニッタ, タカシ

en Nitta, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this treatise, we clarify the issues of the previous practical research of Education for Sustainable Development (ESD) and report these two things: the contents of the curriculum for Save The Earth Projects (STEP) , created in Junior High School Attached to Faculty of Education, Mie University in 2019, and the status of progress until November, 2019.
Due to the revision of the education guidelines, whole teachers need to make the research followed the curriculum management more concrete, not only working on “in-depth study by thinking for themselves through discussion” in each subject.
We propose a certain direction of the curriculum planning of the SDGs’ contents, which focus on “Think locally, act globally” and the importance that students and teachers learn together.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では,ESDに関係する先行実践の課題を明らかにするとともに,平成31年度から三重大学教育学部附属中学校で創設した「STEP」を中心としたカリキュラムの内容と,2019年11月までの実践に関わる進捗状況を報告する。学習指導要領の改訂によって,各教科で主体的・対話的で深い学びを実現するための取組を行うだけでなく,学校全体でカリキュラム・マネジメントに則した研究のあり方を具体化する必要性が出てきた。生徒と教師が共に学び合い,特に“Think locally, act globally”を意識した学習活動となるようなSDGsの内容に特化したカリキュラム開発の方向性を提示する。
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践
en : Bulletin of the Faculty of Education, Mie University. Natural Science, Humanities, Social Science, Education, Educational Practice

巻 71, p. 407-422, 発行日 2020-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-2419
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学教育学部
出版者(ヨミ)
値 ミエダイガクキョウイクガクブ
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:32:56.415638
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3