ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 教育科学
  4. 49 (1998)

「恩寵による教育」と近代教育思想

http://hdl.handle.net/10076/4550
http://hdl.handle.net/10076/4550
e881520f-d2fb-4eca-80ef-aab5c8f5d5ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN002341770490007.PDF AN002341770490007.PDF (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-07-02
タイトル
タイトル 「恩寵による教育」と近代教育思想
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤, 敏子

× 伊藤, 敏子

ja 伊藤, 敏子

en Ito, Toshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In point of their history, pedagogy and theology are closely related. This is the reason why the relation between learning and belief is often discussed. This paper addresses the relation between learning and belief in modern educational thought. Johann Heinrich Pestalozzi, a representative of modern educational thought, found an ideal system of education in Christian Heinrich Zeller's institute, which essentially depended on "education through grace". This is a remarkable occurrence, as the modern way of thinking is normally opposed to any dependence on grace. This state of affairs gives rise to the following questions : 1. Why were the representatives of modern educational thought so intensively attracted to "education through grace"? ; 2. How should we interpret the differences of the educational practice which developed between Pestalozzi's institute and Zeller's institute in spite of their common basis? This paper aims to answer these questions by placing Zeller's educational thought in the history of pietistic thought.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要. 教育科学

巻 49, p. 89-106, 発行日 1998-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0389-925X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00234177
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 en
値 Education through Grace and Modern Educational Thought : The Case of Ch.H. Zeller's Educational Theory
出版者
出版者 三重大学教育学部
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 19:13:15.781684
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3