ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20C 紀要
  3. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学
  4. 64 (2013)

新教育運動研究の分水嶺としての負の履歴? : 「決別」と「継承」をめぐる論争を貫くもの

http://hdl.handle.net/10076/12345
http://hdl.handle.net/10076/12345
1b9a2e80-cd30-4a95-a3dd-b5e7f9f4bf2e
名前 / ファイル ライセンス アクション
20C16236.pdf 20C16236.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-16
タイトル
タイトル 新教育運動研究の分水嶺としての負の履歴? : 「決別」と「継承」をめぐる論争を貫くもの
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤, 敏子

× 伊藤, 敏子

ja 伊藤, 敏子

en Toshiko, ITO

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In March 2010, the revelation of a series of sexual abuses turned a critical spotlight on Odenwaldschule, a
prestigious reformist school in Germany. Since its founding in April 1910, Odenwaldschule has epitomized the
spirit of the German Landerzienhungheim movement, and has been regarded as a leader in German New
Education whose educational concepts remain relevant to the present day. As a consequence, the current surge of
criticism is directed not only at Odenwaldschule itself but also at the Landerziehungsheim movement and
German New Education at large. While many professionals, both theorists and practicioners, continue to support
these concepts and advocate their continued use in practice, the leading educational theorist Jürgen Oelkers
claims that this stance glorifies New Education and prevents its realistic assessment. He takes the radical line of
condemning both the Landerziehungsheim movement and German New Education at large as a source of harmful
concepts and recommends a clean break with New Education, especially with its educational concepts in a way
of expressing itself. Oelkers, however, does not condemn every practice of New Education. Thus, the two parties
to this dispute share the common ground of believing in the necessity of educational ideals and of respect for educational practice.
書誌情報 三重大学教育学部研究紀要, 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学

巻 64, p. 313-324, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-2419
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12097333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
言語 en
値 Revelation of abuses as a watershed in German New Education : Abandon or continue the tradition?
出版者
出版者 三重大学教育学部
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 19:01:04.386725
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3