ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 30 大学院医学系研究科・医学部
  2. 30C 紀要
  3. 三重看護学誌(Print edition: ISSN 1344-6983 Online edition: ISSN 2758-9811)
  4. 13 (2011)

看護学生におけるストレスによる学習への影響

https://doi.org/10.69223/0000004607
https://doi.org/10.69223/0000004607
4a288ec2-b87a-4a9d-aed6-1ae46a88fe77
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA113538240130110.pdf AA113538240130110.pdf (3.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-05-24
タイトル
タイトル 看護学生におけるストレスによる学習への影響
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習意欲
キーワード
主題Scheme Other
主題 ストレス
キーワード
主題Scheme Other
主題 nursing school
キーワード
主題Scheme Other
主題 student
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 stress
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.69223/0000004607
ID登録タイプ JaLC
著者 寺田, 裕樹

× 寺田, 裕樹

ja 寺田, 裕樹

en Terada, Yuki

Search repository
成田, 有吾

× 成田, 有吾

ja 成田, 有吾

en Narita, Yugo

Search repository
久田, 雅紀子

× 久田, 雅紀子

ja 久田, 雅紀子

en Hisada, Akiko

Search repository
種田, ゆかり

× 種田, ゆかり

ja 種田, ゆかり

en Taneda, Yukari

Search repository
今井, 奈妙

× 今井, 奈妙

ja 今井, 奈妙

en Imai, Nami

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:看護大学生の感じているストレスと学習意欲・態度への影響を検討.
 対象:看護学科4年生82名.
 方法:学習意欲尺度(加曽利,2008)を含む調査票で検討した.
 結果:1)[集中力・持続力因子]の10項目中7項目で「はい」回答者群のストレス度が有意に高かった.2)[自己向上因子]では,5項目中2項目で「いいえ」回答者群はストレス度が有意に高かった.3)ストレス度による学習意欲の変化は,4因子すべてにおいて有意差は認められなかった.4)各因子の項目間では,「遅刻・欠席が多い」ことは[授業に対する積極性因子]以外の負の3因子の項目との関連が示唆された.5)学習意欲尺度の各項目間では,7組の項目で遅刻や欠席の少なさとの関係が示唆された.
 結論:1)~5)の結果より,本対象では,[集中力・持続力因子],[自己向上因子]および[授業に対する真面目さ因子]においてストレスとの関係が示唆された.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study surveyed effects of stress on learning motivation of 82 student-nurses at 4 th grade by a questionnaire including a learning motivation scale(Kasori T, 2009).
The result suggested following 5 points;
1)Positive respondents(who said Yes)on 7 out of 10 items concerning concentration and its endurance showed higher stress level than negative respondents(who said No)did.
2)Negative respondents on 2 out of 5 items concerning self-efficacy and its improving motivation showed higher stress level than positive respondents did.
3)No relationship between learning motivation and stress levels appeared in 4 stress factors.
4)Students who answered as they had tended to be late or absent seemed to have much stress and negative responses at 3 items concerning active factors on learning at a class.
5)Tendency of less late or absence seemed to relate each item of learning desire scales significant relation between seven items.
In conclusion, 〔concentration and its endurance〕 and 〔self-efficacy and its improving motivation〕 may concern the stress of the student nurses.
言語 en
書誌情報 三重看護学誌

巻 13, p. 73-81, 発行日 2011-03-15
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1344-6983
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11353824
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 490
その他のタイトル
言語 en
値 Effects of stress on learning motivation of student nurses
出版者
出版者 三重大学医学部看護学科
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:45:17.580031
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3