WEKO3
アイテム
<研究論文>日本語教師の力量形成研究 : 線画の発達と「観」の形成
http://hdl.handle.net/10076/11986
http://hdl.handle.net/10076/11986b9d23f2b-59bc-45a9-9f1b-49cf083fe928
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-06-08 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | <研究論文>日本語教師の力量形成研究 : 線画の発達と「観」の形成 | |||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 日本語教師 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 力量形成 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 授業スタイル | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 「観」の形成 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 線画 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
著者 |
森脇, 健夫
× 森脇, 健夫
× 康, 鳳麗
× 坂本, 勝信
× 和田, 明子
|
|||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | This paper reports on clarifying how the change of “teacher's viewpoints of teaching" influences the locations and contents of Teacher Skills through a case study. Object character is Akiko Wada, who has been a teacher for 11 years. She is a mainstay teacher, with a good technique of drawing line figurese. We obtained the follwing conclusions from the participation observation record analysis and the interview analysis of the class of Mrs. Wada. She has been using line figures, as a good technique from the epoch of teacher beginning, she changed the locations and contents of those. It is a change in “teacher's viewpoints of teaching" that it had the biggest influence on the change. We can point out the use of the line figures becomes limited, and they become made to deformation and simple in the change of teacher's viewpoints from the transmission type to the interactive mode. Professional Skills of Japanese Language Teacher ought to be understood not as a development of skills themselves, but as a part of change of teaching style. |
|||||||||||||||||||||
書誌情報 |
三重大学国際交流センター紀要 巻 6, p. 53-63, 発行日 2011-03-25 |
|||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12143758 | |||||||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||||||||||
Research of competence development of Japanese Language Teacher : Development of Line Figure and formation of “teacher's viewpoint of teaching” | ||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | 三重大学国際交流センター | |||||||||||||||||||||
資源タイプ(三重大) | ||||||||||||||||||||||
Departmental Bulletin Paper / 紀要論文 |