ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学留学生センター紀要
  4. 4 (2002)

教育価値観の次元に関する質的分析

http://hdl.handle.net/10076/4152
http://hdl.handle.net/10076/4152
0aba5850-f5da-4060-abd6-e5c5887c170f
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-05
タイトル
タイトル 教育価値観の次元に関する質的分析
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 葛藤解決
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育価値観
キーワード
主題Scheme Other
主題 次元
キーワード
主題Scheme Other
主題 質的分析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 加賀美, 常美代

× 加賀美, 常美代

ja 加賀美, 常美代

en KAGAMI, Tomiyo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate the dimensions of educational values. Educational values consist of three categories: ideal teachers, ideal students, and ideal education. The research was conducted using an open-ended question format questionnaire. 76 respondents participated in this study. They consisted of 25 foreign students from lO countries, 15 Japanese students, and 36 Japanese language teachers. The content analysis of the responses yielded the following results : (1) the belief of ideal teachers which was divided roughly into the teachers' attributes and their attitude toward students. The former consists of 4 dimensions : specialty, passions, personality and teaching skills. The latter consists of 2 dimensions : harmony and authority. (2) the belief of ideal students which was divided roughly into students' attributes and their attitude toward teachers. The former consists of 2 dimensions : learning motivation and social norms. The latter consists of 2 dimensions : independency and openness. (3) The belief of ideal education consists of 6 dimensions : development of potentiality, communication of social ideology, expectation of socialization, expectation of independency, expectation of social contributions and expectation of internationalization.
書誌情報 三重大学留学生センター紀要

巻 4, p. 65-74, 発行日 2002-03-25
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11324021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
その他のタイトル
言語 en
値 A Qualitative Analysis Regarding Dimensions of Educational Values
出版者
出版者 三重大学留学生センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:34:15.439859
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3