ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20A 学術雑誌論文
  3. 学術雑誌論文

アメリカにおける学力重視の教育改革と教育改革に対する環境教育の応答及び日本の環境教育への提案

http://hdl.handle.net/10076/13576
http://hdl.handle.net/10076/13576
1f5d77a5-f81b-4628-aec5-affca783db71
名前 / ファイル ライセンス アクション
20A16316.pdf 20A16316.pdf (1.2 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-11-25
タイトル
タイトル アメリカにおける学力重視の教育改革と教育改革に対する環境教育の応答及び日本の環境教育への提案
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 environmental education
キーワード
主題Scheme Other
主題 educational reform
キーワード
主題Scheme Other
主題 scholastic attainments
キーワード
主題Scheme Other
主題 United States of America
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 荻原, 彰

× 荻原, 彰

ja 荻原, 彰

en OGIHARA, Akira

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, I surveyed the United States' educational reform and its effect on environmental education and also the response of environmental education to reform. I tried to obtain suggestions for Japan. The score of achievement tests is valued highly in the No Child Left Behind Act. Therefore, environmental education is disregarded. Environmental education deals with this crisis by two means: first, making of standards, and second, insitence that environmental education is useful as a tool of educational reform. Through several research projects, it has been clarified that environmental education is useful for improving scholastic attainments and reducing discipline problems. This is because environmental education gives meaning to the study of subjects and develops a sense of belonging and self-efficacy for students. Schools that succeed in the improvement of scholastic attainments and the reduction of discipline problems through environmental education have common features. Such a feature is, for instance, development of an interdisciplinary curriculum by an interdisciplinary team. Finally, proposals are given for improvement of environmental education in Japan.
書誌情報 環境教育

巻 19, 号 1, p. 129-138, 発行日 2009-07-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09172866
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1056559X
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づき掲載しています / Copyright © 2013 日本環境教育学会
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
値 Educational Reform Valuing Scholastic Attainments and Responses of Environmental Education to Reform in the United States and Proposals for Improvement of Environmental Education in Japan
出版者
出版者 日本環境教育学会
資源タイプ(三重大)
値 Journal Article / 学術雑誌論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 17:53:30.138012
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3