ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20D 学位論文
  3. 修士論文
  4. 2015年度

A Proposal for the “Input-Question Model” : Advantages and Disadvantages of Interaction between Students and a Teacher in Classrooms

http://hdl.handle.net/10076/15257
http://hdl.handle.net/10076/15257
2ccaf462-8782-4100-9465-e3fb064165b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
2015M030.pdf 2015M030.pdf (2.1 MB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2016-10-14
タイトル
タイトル A Proposal for the “Input-Question Model” : Advantages and Disadvantages of Interaction between Students and a Teacher in Classrooms
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec
資源タイプ thesis
著者 ATSUMI, Naoko

× ATSUMI, Naoko

en ATSUMI, Naoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates the effects of “Input-Question Model (I-QM)” which is a new teaching method designed by the author. I-QM is based on Swain’s idea (Swain, 2005) of the necessity of considerable output with comprehensible input along with Krashen’s “i+1” (Krashen, 1982). I-QM exercise is a kind of interaction between a teacher and class. When a teacher asks questions to a class, all of the students in class simultaneously answer the teacher. The study confirmed six following points: (1) I-QM is a feasible communicative exercise in class, (2) I-QM works better than Teacher-Student(s) interaction to improve students’ general conversational skills, (3) I-QM increases both students’ concentration on input from teachers and the amount of student output, (4) It is a stabile exercise, (5) It is effective for all students in class, and (6) I-QM requires extra encouragement by teachers because students feel shy when answering vocally. Although this study is a first step in exploring I-QM, the continued use of I-QM will bring more findings which will contribute to the research areas of teaching communicative languages.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 三重大学大学院 教育学研究科 博士前期課程 教育科学専攻 人文・社会系教育領域
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 110
書誌情報
発行日 2016-01-01
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 三重大学
修士論文指導教員
寄与者識別子Scheme WEKO
寄与者識別子 17263
姓名 宮地, 信弘
言語 ja
資源タイプ(三重大)
値 Master's Thesis / 修士論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 17:51:42.645236
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3