ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20K 科研費報告書
  3. 2014年度

言語活動の充実と生き方学習につなげるデジタルストーリーテリング手紙制作と授業設計

http://hdl.handle.net/10076/14982
http://hdl.handle.net/10076/14982
326cd4a6-be02-4de2-b84e-79dc042b4edf
名前 / ファイル ライセンス アクション
20K17513.pdf 20K17513.pdf (186.3 kB)
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2016-01-15
タイトル
タイトル 言語活動の充実と生き方学習につなげるデジタルストーリーテリング手紙制作と授業設計
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 デジタルストーリーテリング
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語活動の充実
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
著者 須曽野, 仁志

× 須曽野, 仁志

ja 須曽野, 仁志

en Susono, Hitoshi

Search repository
下村, 勉

× 下村, 勉

ja 下村, 勉

en Shimomura, Tsutomu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 学習者が自分自身へ宛てた手紙をデジタルストーリーテリング(digital storytelling、略称「DST」)で表現する授業設計及び実践にとり組んだ。具体的に、大学生を対象とした実践は三重大学教育学部授業で、中学生対象の実践は三重県志摩市立浜島中学校で行われた。学習者が授業でDST制作にとり組んだ感想を質的分析し、授業デザインのためのコメントをカテゴリー化した。さらに、授業実践を通じて、手紙形式のDSTは人に伝える言語活動を充実するために有効であり、「自分への手紙」をテーマに設定することが学習者自身の生き方を内省することにつながることが明らかになった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this project learners create digital stories that they send a letter to past or future themselves. After designing how digital storytelling is used in college and middle schools, college students created digital stories on the theme ""A letter to future/past myself"" at Mie Univ.. Also middle students produced digital stories on various themes at Hamajima middle school in Shima city. The comments by the students were analyzed and categorized to design a digital storytelling class. Digital storytelling is effective to reflect on what learners have lived and learned. And Digital storytelling can be used to improve language activities for K-16 students.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2011年度~2013年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書
書誌情報
発行日 2014-06-10
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
Digital Storytelling for enhancing Language Activities and learning How to Live
出版者
出版者 三重大学
科研費番号
内容記述タイプ Other
内容記述 23501144
資源タイプ(三重大)
Kaken / 科研費報告書
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 17:50:43.535297
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3