ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 63 国際交流センター
  2. 63C 紀要
  3. 三重大学国際交流センター紀要
  4. 6 (2011)

<研究ノート>学校文化とジェンダー : 男女共同参画推進のために

http://hdl.handle.net/10076/11988
http://hdl.handle.net/10076/11988
6c6ade1e-0e1c-4685-aa4c-d52c294246ed
名前 / ファイル ライセンス アクション
63C15676.pdf 63C15676.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-06-08
タイトル
タイトル <研究ノート>学校文化とジェンダー : 男女共同参画推進のために
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ジェンダー
キーワード
主題Scheme Other
主題 男女平等教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 「隠れたカリキュラム」
キーワード
主題Scheme Other
主題 役割モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 男女共同参画社会
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 花見, 槇子

× 花見, 槇子

ja 花見, 槇子

en HANAMI, Makiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japan has been recognized as one of the economically advanced countries in the
world as being ranked in the 8th in the Human Development lndex. Nonetheless, in
other recent statistics that involve “gender” the country significantly loses high positions in comparison with even many developing countries.
“Gender Equality" is a national policy in Japan. The central government, local
governments and many universities tackle with the action plans to progress toward
the target. Yet, it is too late to try to change the gender relations at the university
level. What seems important is to introducc effective education management into high schools where so-called “hidden curriculum” penetrates the school customs, contents of learning, textbooks, interactions between teachers and students, club activities, attitudes of teachers, organizations of tcachers and so on.
This article examines the influences of the hidden curriculum through past research and analyses on the topic. It is revealed that “school culture” is not at all free from the gender consciousness rooted in the Japanese society. Thus, we need to steadily
change the long-standing gendered school conventions as the male preferential roster
has been changed to the one with an alphabetica1 order with both sexes rnixed.
書誌情報 三重大学国際交流センター紀要

巻 6, p. 81-95, 発行日 2011-03-25
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12143758
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
値 School Culture and Gender : For Further Prornotion of Gender Equality
出版者
出版者 三重大学国際交流センター
資源タイプ(三重大)
値 Departmental Bulletin Paper / 紀要論文
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 18:05:57.163396
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3