WEKO3
アイテム
<実践報告>ESDの視点を導入した小学校における異文化理解学習 : 遠隔会議による国際交流を活用して
http://hdl.handle.net/10076/11989
http://hdl.handle.net/10076/119893a6fa4e5-4add-444d-ab85-a37bef318dc3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-06-11 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | <実践報告>ESDの視点を導入した小学校における異文化理解学習 : 遠隔会議による国際交流を活用して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 総合的な学習の時間 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 外国語活動 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ESD | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 遠隔会議 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 異文化理解 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
永田, 成文
× 永田, 成文
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Foreign language pedagogical activity in elementary school is typically limited to mere classroom conversation in English. Therefore, this study aims to propose an alternative that can cultivate cultural communication skills and cross-cultural sensitivity. \nIn this study, the concept of `cultural understanding' refers to the development of cross-cultural sensitivity in society, based on the practice of Education for Sustainable Development. The method used to develop cultural understanding was cultural exchanges through videoconferencing. As a result, the students obtained a positive understanding of Australian culture and were able to effectively communicate Japanese culture during the cultural exchanges. \nThe results reveal that the unit for cultural understanding can cultivate crosscultural communications skills and sensitivity among students. |
|||||||||
書誌情報 |
三重大学国際交流センター紀要 巻 6, p. 97-110, 発行日 2011-03-25 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12143758 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
Developing a Unit for Cultural Understanding from the Perspective of Education for Sustainable Development in Elementary School : Utilizing Cultural Exchanges through Videoconferencing | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 三重大学国際交流センター | |||||||||
資源タイプ(三重大) | ||||||||||
Departmental Bulletin Paper / 紀要論文 |