WEKO3
アイテム
〈研究論文〉 中・上級日本語学習者による誤りの特定と訂正 : 初級項目を中心に
http://hdl.handle.net/10076/14700
http://hdl.handle.net/10076/147006783ca28-c1b4-43d8-afee-7095f83490f3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-25 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 〈研究論文〉 中・上級日本語学習者による誤りの特定と訂正 : 初級項目を中心に | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 中・上級学習者 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ライティング | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 誤りの特定と訂正 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 気づき | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 呼応表現 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
松岡, 知津子
× 松岡, 知津子
× 岡本, 智美
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Beginner level errors are sometimes seen in texts written by intermediate and advanced students. Even if such errors are pointed out and corrected by teachers, the same errors occur in subsequent assignments. However, teachers cannot be available all the time to correct such errors, so students need to acquire the skill to find and correct errors in their own texts. Therefore, the present study investigates the particularities of errors and the difficult points of the correction process for the purpose of improving the writing skills of learners. The study had some interesting results. 1. It is not easy for intermediate and advanced learners to correct errors in beginner level salutation experessions. 2. In some cases, the correction itself was not difficult, but students had difficulty in identifying the error. 3. Ommission errors are difficult to identify even if they are underlined. 4. Mix-ups of related expressions, the influence of topics, tense and sentence structure, and other types of errors not related to salutations were also among the items that make error identification and correction difficult. |
|||||||||||||
書誌情報 |
三重大学国際交流センター紀要 巻 10, p. 75-87, 発行日 2015-03-27 |
|||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12143758 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
値 | Errors of Intermediate and Advanced Japanese Learners and their Correction : Considering Beginner Level Items | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 三重大学国際交流センター | |||||||||||||
資源タイプ(三重大) | ||||||||||||||
値 | Departmental Bulletin Paper / 紀要論文 |