WEKO3
アイテム
<論説> 興味深い授業と楽しい授業の授業満足度は異なるのか
http://hdl.handle.net/10076/15159
http://hdl.handle.net/10076/151594fc95120-2a91-4e3a-9cbf-2360c8bc9803
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-07-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <論説> 興味深い授業と楽しい授業の授業満足度は異なるのか | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
南, 学
× 南, 学 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究では、最も興味深かった授業と最も楽しかった授業を挙げさせ、それらの科目の属性と授業満足度を測定し、両授業の比較を行った。結果は、<楽しい>授業では単位がとれたとする者が多くなった。また、授業満足度では、<楽しい>授業では「内容」や「コミュニケーション」が高く評価される傾向が見出され、アクティブ・ラーニングなどの手法の効果が示唆された。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study examined the differences between the most interesting class and the most fun class in terms of attributes and level of satisfaction. The results revealed the most interesting class yielded a higher number of students that passed the class and received credit. Concerning class satisfaction, the most interesting class was well evaluated for the factors of “content” and “communication”. These results suggest the effectiveness of the methods of active learning. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
三重大学教養教育機構研究紀要 巻 1, p. 17-22, 発行日 2016-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2423-9011 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12747450 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
値 | Differences in Class Satisfaction between Interesting Classes and Fun Classes | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 三重大学教養教育機構 | |||||
資源タイプ(三重大) | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper / 紀要論文 |